Till kännedom för klienter och närstående inom äldreomsorgen

Innehållspublicerare
Institutet för hälsa och välfärd (THL) genomför en nationell klientnöjdhetsenkät inom inom hemvården, det vanliga serviceboendet och serviceboendet med heldygnsomsorg. Enkäten genomförs inom offentliga och privata tjänster i hela Finland, med undantag av Åland, under tiden 14.3–13.5.2022. Ni får den från er egen serviceenhet.
Klienten kan besvara enkäten ensam eller tillsammans med en närstående eller vårdare. En närstående kan också besvara enkäten åt klienten på dennes tillstånd.
Vi vill att klienternas röst hörs i denna enkät. Just ert svar är viktigt för att vi ska få en heltäckande och korrekt bild av kvaliteten på servicen.
Deltagandet är frivilligt. Vi hoppas dock att ni har möjlighet att delta i vår enkät och hjälpa oss att förbättra servicen.
Med samarbetshälsningar,
Rådgivningscentralen Seniorpunkten
Strandvägen 30, 21600 Pargas
Servicehandledare Medris Jurs
tfn 040 488 5692
Enheten Forskning om välfärdsstaten och reformer, THL
E-post: kerropalvelustasi@thl.fi
Webbplatsen: thl.fi/kerropalvelustasi