Till innehållet


Pargas stad till semifinal i FM i kommunal marknadsföring

4.5.2012
 

Pargas stad igen bland de fem bästa i FM i kommunal marknadsföring! 

  

FM i kommunal marknadsföring anordnas i år för sjunde gången, och de som klarat sig bäst i tävlingen har nu utsetts. Vinnarna offentliggörs vid evenemanget Piiri 2012 den 22 maj 2012 i Salo. De bästa tävlingsbidragen i fyra olika kategorier premieras med marknadsföringskampanjer som tillsammans är värda 100 000 euro.   

Pargas stad är bland de fem bästa i kategorin turism i FM i kommunal marknadsföring: World's Longest table (Världens längsta bord i Nagu)

FM i kommunal marknadsföring har som mål att förbättra marknadsföringskompetensen inom kommunsektorn genom att lyfta fram god praxis, det vill säga föredömlig och framgångsrik kommunal och regional marknadsföring.

FM i kommunal marknadsföring arrangeras av organisationer som utvecklar den kommunala och regionala marknadsföringen: Finlands Kommunförbund, Seudulliset Kehittämisyhteisöt SEKES ry och Föreningen Finlands turistorganisationer FFTO rf. Tävlingen är en del av Piiri-projektet som är ett öppet och avgiftsfritt samarbets- och utvecklingsnätverk för att stärka kommunernas och regionernas marknadsföringskompetens. 

Samarbetsföretag i projektet är Helsingin Sanomat, MTV3, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/Kuntalehti och Finlands kommuntidning. 

Närmare upplysningar:

Jari Seppälä, informationsdirektör, Finlands Kommunförbund, tfn (09) 771 2010
Merja Olari-Sintonen, marknadsföringschef, Finlands Kommunförbund, tfn (09) 771 2676
FM i kommunal marknadsföring: www.piiri.info

 

Upp