Till innehållet


Väståbolands sommarkampanj vann brons

3.2.2010

 

Väståbolands sommarkampanj vann brons i tävlingen Årets reklam

Åbogruppen vid Mark Suomen Markkinointiliitto - Finlands Marknadsförbund ry premierade de bästa bidragen i tävlingen Årets reklam på sin festgala den 29 januari. Tävlingen syftar till att stärka betydelsen och synlighetetn av välplanerad marknadsföring bland och för beslutsfattare och aktörer inom marknadsföringskommunikationen i Åboregionen, att främja samarbetet mellan de olika aktörerna inom branschen och att öka uppskattningen av branschen på ett nationellt plan.

Årets reklam 2009 var indelad i sju olika tävlingskategorier: Reklamtrycksak, Radioreklam, TV-reklam, Tidningsreklam, Tidskriftsreklam, Direktreklam och Webbmarknadsföring. I tävlingen deltog allt som allt 20 företag inom marknadsföringskommunikation och de lämnade in sammanlagt 124 tävlingsbidrag till juryn för utvärdering och bedömning.

Väståbolands stads sommarkampanj för båtfolk blev trea i kategorin Direktreklam. Kampanjen genomfördes av Place Marketing Oy som även tagit fram stadens visuella profil.

De bästa bidragen från alla tävlingskategorier visas upp under veckorna 5 och 6 på Hansatorget i Hansakvarteret i Åbo. Utställningen är gratis och öppen för alla.

 

Upp